Verkkosivut

Laadukkaat verkkosivut yrityksellesi

Kotisivut ovat yrityksille lähes pakollinen investointi, jotta kilpailijat eivät pääse nappaamaan jokaista asiakasta itselleen. On tärkeää, että yrityksesi nettisivut toimivat moitteetta eri laitteilla, puhelimista tablettien kautta, tietokoneisiin. Ensisijaisen tärkeää on myös se, että yrityksesi kotisivut löytyvät hakukoneista ja vielä mahdollisimman korkealta hakutuloksista. Tämän kaiken lisäksi verkkosivut olisi hyvä näyttää laadukkailta ja haluttu sisältö täytyy olla hyvin esillä.

Verkkosivujen pitäisi pystyä vastaamaan näihin kaikkiin edellä mainittuihin haasteisiin.

Mainostoimisto Poikkeus toteuttaa yrityksellesi ajanmukaiset, laadukkaat ja responsiiviset* kotisivut, jotka toimivat jokaisella näyttöpäätteellä puhelimista perinteiseen pöytäkoneeseen.

Verkkosivupaketti pitää sisällään:

  • Uniikin ja laadukkaan sivuston ulkoasun
  • Responsiiviset kotisivut
  • Hakukoneoptimoinnin
  • Helpon käytettävyyden
  • Ohjeet sivujen päivittämiseen
  • Analytiikkatyökalun asentamisen
  • Jatkuvan tuen
  • Tyytyväisyystakuun

*Responsiivisuus tarkoittaa siis sitä, että sivusto kääntyy tyylikkäästi jokaiselle päätelaitteelle (puhelin, tablet, läppäri jne.)

Kuinka paljon kotisivut maksavat?

Kotisivujen hinta määräytyy työmäärän perusteella. Laadukkaasti, jokaiselle näyttöpäätteelle toteutetut verkkosivut ottavat oman aikansa ja täten vanha sanonta ”halvalla ei saa hyvää” pitää jotakuinkin paikkansa.

Esimerkiksi sivuston laajuus, erilaiset sivuston toiminnallisuudet ja kieliversiot vaikuttavat lopulliseen hintaan. Simppeli sivusto saadaan kasaan hyvinkin edullisesti, mutta mitä laadukkaammaksi ja laajemmaksi sivustoa kehitetään, sen enemmän se tietysti vaatii työtä.

Yritykset ovat erilaisia ja eri kokoisia, joten ennen tarkemman hinnan antamista käydään läpi mitä kaikkea yrityksesi verkkosivut vaativat. Lähtöhinta projektille kuin projektille on kuitenkin 990€ + alv, jotta laadukas toteutus pystytään varmistamaan.

Mitä hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa?

Lyhyesti sanottuna hakukoneoptimointi tarkoittaa toimintaa, jonka avulla pyritään saamaan kaikki hyöty irti verkkosivuista ja saamaan se näkymään mahdollisimman korkealla Googlen hakutuloksissa.

Parhaassa tapauksessa oikein tehty hakukoneoptimointi:

  • Parantaa yrityksesi löydettävyyttä hakukoneissa
  • Lisää yrityksesi tunnettavuutta ja näkyvyyttä
  • Kasvattaa myyntiä
  • Luo uusia laadukkaita asiakaskontakteja

Sivuston hakukoneoptimointi voidaan jakaa neljään osa-alueeseen: sisäiseen-, ulkoiseen-, ja tekniseen optimointiin sekä avainsana-analyysiin.

Sisäinen optimointi

  • Leipäteksti eli sivuston tekstisisältö
  • Sivuston sisäiset linkit
  • H1-H6 otsikot
  • Title ja -metatiedot
  • Kuvien alt-tiedot

Ulkoinen optimointi

  • Ulkoiset sivustollesi johtavat linkit

Tekninen optimointi

  • Sivuston rakenne
  • Sivuston mobiiliystävällisyys
  • Sivuston latausnopeus
  • Kuvien pakkaaminen

Avainsana-analyysi

  • Oikeiden avainsanojen oikeanlainen käyttö

Miksi panostaa hakukoneoptimointiin?

Lähtökohtaisesti verkkosivun olemassaololla on aina jokin tavoite: saada lisää myyntiä, kasvattaa tunnettavuutta tai esimerkiksi parantaa tietoisuutta. Hakukoneoptimointi on avain näihin kaikkiin. Mitä korkeammalla yrityksesi verkkosivut ovat hakutuloksissa sen enemmän saat kävijöitä sivuillesi.

Hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä työtä ja tuloksia ei synny yhdessä yössä. Täytyy muistaa olla kärsivällinen!