
Laadukkaat verkkosivut yrityksellesi
Kotisivut, jotka maksavat itsensä takaisin nopeasti
Kuinka paljon verkkosivut maksavat?
Projektin hintaan vaikuttaa merkittävästi se, että tehdäänkö verkkosivuista juuri teidän toimintaanne sopivat, räätälöidyt verkkosivut, jotka ovat näyttävän näköiset ja auttavat asiakastanne tekemään ostopäätöksen yrityksenne hyväksi. Vai tehdäänkö mahdollisimman halvalla, valmisteemaan lätkäistynä, jolloin viimeistely ontuu. Sivut eivät välttämättä toimi aivan viimeisen päälle kaikilla laitteilla ja löydettävyydestä ei ole tietoakaan. Valmisteeman päälle tehtynä verkkosivuja saa jo muutamalla satasella opiskelijoilta ja harrastelijoilta.
Sivuston laajuus, aikataulu, erilaiset verkkosivujen toiminnallisuudet sekä kieliversiot vaikuttavat lopulliseen kustannusarvioon. Simppeli sivusto saadaan kasaan hyvinkin edullisesti, mutta mitä laadukkaammaksi ja laajemmaksi sivustoa kehitetään, sen enemmän se tietysti vaatii työtä.
Tekijöitä on laidasta laitaan ja hintahaarukka on pienelläkin verkkosivustollakin muutamasta satasesta useisiin tuhansiin.
Yritykset ovat erilaisia ja eri kokoisia, joten ennen tarkemman hinnan antamista käydään läpi mitä kaikkea yrityksesi verkkosivut vaativat. Panostuksella yrityksesi kotisivuihin saat varmasti investointisi takaisin moninkertaisena.
Verkkosivujen hintaan vaikuttavat mm:
- Sivuston laajuus ja sen toiminnallisuudet
- Sisältö ja sen mahdollinen ulkoistaminen
- Yksilöllisen ulkoasun suunnittelu
- Oikein tehty hakukoneoptimointi
- Sivuston viimeistely eri laitteille
- Aikataulu - kiireellisyys
- Kieliversiot
Tarjouspyyntöä tehdessä:
- Kerro mahdollisimman tarkasti mitä verkkosivuiltasi haluat
- Vertaile referenssejä ja asiakaspalautteita
- Pyydä useammasta paikasta tarjous ja vertaile
Miten valita oikea mainostoimisto tekemään verkkosivut?
Verkkosivut ovat yleensä ensimmäinen asia, mistä potentiaalinen asiakas saa ensikosketuksen yritykseen. Halvannäköiset tai pahasti vanhentuneet, toimimattomat verkkosivut antavat yrityksestä huonon kuvan. Kannattaakin ajatella oman yrityksen verkkosivuja myyntikanavana, jossa tuodaan timanttisesti esille oman yrityksen parhaat puolet, eikä niinkään pakollisena pahana.
Tarjouspyyntöä valmistellessa, kannattaakin kertoa mahdollisimman tarkasti mitä halutaan. Verkkosivujen tekijää kartoittaessa kannattaa tutkia referenssejä ja asiakaspalautteita. Hinta on toki tärkeä asia, mutta kaikkein halvinta tarjousta ei yleensä kannata ottaa. Se maksaa yrityksellesi pitkässä juoksussa yleensä kaikista eniten.